tisdag 31 januari 2012

Dagens Syföreningstisdag=stress-föreningstisdag

Så var det dags för syföreningsmöte igen - vad tiden går fort! Jag försöker hålla tisdagen och onsdagen som lite "heliga" och inte boka in några möten eller annat, ändå så lyckas jag med detta! Idag var det alltså dags för taxarnas "manikyr/pedikyr" - eller på ren svenska - kloklippning. Jag har försökt fixa det själv men det går inte. De ålar och skruvar sig, småbits och piper och gnäller så man är genomsvett innan man ens börjat. Därför anlitar jag hellre experter på området, och betalar gladeligen vad det kostar för att få det gjort. Därför så blev det en aningen stressig eftermiddag:

- från jobbet till hunddagiset för upphämtning av galningarna
- snabbt hem för en kopp kaffe och några snabba stickade varv på byxorna jag nyligen börjat på
- ut igen 45 minuter senare, in i bilen och full färd mot djursjukhuset (där jag får deras klor klippta)
- vänta 10 minuter
- kloklippning 10 minuter
- betalning, upptorkning av ett smärre blodbad av för kort klippt klo, samt omläggning av detta ca 15 minuter
- sedan snabbt hem igen

Hur många ljus jag än lyckades tända så fick jag inte fram den rätta feelingen, men man ska väl ha sådana här dagar också. Det är väl sådana här dagar som gör att man uppskattar de mer behagliga och avslappnande dagarna, får jag hoppas.

Men för att sammanfatta mitt korta men intesiva syföreningsmöte så har jag sytt i en ärm i Isabelles kofta och stickat ett par varv på de matchande byxorna. Bilder laddar jag upp nästa tisdag.

2 kommentarer:

meas vardag sa...

Ja vart tar tiden vägen?

himlaverket sa...

eller hur, ibland är det svårt att få tiden att räcka till för allt.
Kram ulla