onsdag 2 januari 2013

Gott Nytt kära vänner!

Så har ett nytt färskt år startat, med nya utmaningar och nya förutsättningar. Om någon undrar vart det gamla året tog vägen så fråga inte mig, för jag är lika undrande jag.

Vad hände under 2012? På mig så har minnet försvunnit lika snabbt som dagarna. Det var skottår, USA gick till val, bankkriser, landskriser och så skulle jorden gå under. Märkligt nog så överlevde vi allt ihop, för idag så noterar jag den 2 januari 2013 i min almanacka.

Men det var ju inte bara elände 2012, det hände en hel del trevligheter också. Som exempelvis våra symöten som vi har varje tisdag. Tänk om vi - alla symötesdeltagare - samlade ihop allt vi gjort under 2012! Det skulle bli en hel del att titta på!

Nu är det bara att sätta igång med förberedelserna för 2013-års symöten. Vad skall vi hitta på i år?

Det bästa att börja med för min del, vore väl att slutföra de arbeten som inte blev klara under det gångna året. Sedan har jag tänkt att ha en upprensning och sortering av alla mina recept som ligger lite huller om buller.

Jag har införskaffat mig en receptbok som heter "Min receptsamling". Det är bok med fina illustrationer och flikar som skall bli min "hjälpreda" i sorterandet. En sådan i köket rekomenderar jag varmt!

Fliksystemet gör det enkelt att sortera
in sina recept i rätt ordning.
                           

Inga kommentarer: