fredag 18 januari 2013

Shiit! Vilken beslutsångest!

Jag har ju sytt lite förkläden i ett rosa-rutigt IKEA-tyg, och ju mer jag har tittat på tyget ju mer tycker jag om det. Jag har nästan bestämt mig för att sy nya vårgardiner till mina köksfönster i detta tyget, problemet är bara att det är tillfälligt slut i varuhuset som jag brukar besöka.

Jag har berättat för min vänninna som jobbar på IKEA att jag är ute efter detta tyget, och igår så ringde hon och sa att hon kört inom ett annat IKEA-varuhus för att se om de hade mitt tyg. Tyvärr så var det slut där också - det finns fler som gillar det - men hon hade hittat ett annat tyg som gick i samma färgställning och som var minst lika snyggt.

Efter några SMS och MMS så bestämdes det att jag skulle ha 5 meter av det nya tyget. Nu inser jag att detta omkullkastade min första idé på nya köksgardiner.

- Skall jag har rutigt eller randigt! Shiit! Vilken beslutsångest!

IKEA-TYGET "EMMIE"







Inga kommentarer: