tisdag 6 november 2012

November, symöte och snart är det jul.

Sitter just nu och tittar ut genom fönstret och förundrar mig hur snabbt vädret ställer om sig. Igår så var regnigt, grått och trist. Man undrade nästan om det fanns en möjlighet för solen att någonsin tränga igenom detta lock av moln, som envist höll sig kvar. Men det gick, för idag så skiner solen glatt från sin himmel. Det kom förvisso tio regndroppar på lunchen, men solen höll sig envist kvar. Det var som om den tänkte:

- har jag nu lyckats ta mig igenom, då ska jag banne mig stanna kvar!  

Många pratar om trista gråa novemberdagar, även jag gör det ibland. Men det är just dessa gråa trista dagar som inbjuder till att krypa upp i soffan, och sno filten om sig. Kanske läsa en bra bok, se en härlig film eller kanske handarbeta. Trots det fina vädret idag, så har jag valt att göra "ett-grått-höstdagsmys" i soffan, det är ju trots allt syföreningsmöte, så mysfaktorn är viktig!


Jag lyckades ju få slut på garnet till ponchon som jag håller på att sticka, det kom lyckligtvis i fredags med posten, så nu är jag på banan igen. Jag är inte helt färdig, jag har lite kvar, men till nästa symöte skall jag kunna presentera en färdig poncho!

2 kommentarer:

myrica sa...

Så god den ser ut,behövs nu när det blir kyligare.

Borgmästaren sa...

Blir nyfiken på att se mer...