onsdag 31 oktober 2012

Jag och Ebba


Nu har jag gjort en insats för miljön! Jag har adopterat nya bin inför 2013, och uppmanar alla att göra det samma. Så otroligt enkelt och minimal arbetsinsats, kan det bli bättre?

Som jag tidigare berättat så stödjer jag "Adopt a Bee - get honey for free" årsavgiften är fortfarande 300:-, och då köper man in sig i en bikupa, men får också två burkar honung till hösten. Jag vinner på det, bina vinner på det och miljön vinner på det, alltså en så kallad "win-win-situation".

Jag håller fast vid min kupa - Ebba. Honungen vi fick från henne och hennes bi-kollegor var så otroligt god. Bara vetskapen att man vet var honungen kommer ifrån gör att den smakar ännu bättre.

Eftersom min dotter fyllde år i helgen, så fick hon också en andel i en kupa, och till hösten 2013 så kan hon också njuta av vad hennes små bi arbetat ihop i kupan Edla.

hive

Ni som också vill göra en insats för miljön och köpa in Er i en kupa - anmäl Er här!


Läs mer på hemsidan  http://adoptabee.se/blog/


 



Inga kommentarer: