onsdag 24 oktober 2012

Tiden springer iväg

- Vart sjutton tar tiden vägen?

Till helgen får vi återgå till vintertid, och få en timmes tid tillgodo. Jag skulle behöva minst 24 timmar extra om dygnet för att hinna med, känns det som.

Jag har inte hunnit ha något riktigt symöte heller, utan fått ta små stunder som blivit över lite här och där. Men, hör och häpna! Nu är Isabelles Pippikofta faktiskt färdig. Den blev till och med fodrad!

Ni som nu tror, att jag direkt kastade mig över den andra ofärdiga vuxenkoftan, som jag tidigare pratat om - Ni har naturligtvis fel, IGEN!

Nä, denna symötesmamman var tvungen att göra som hon alltid gjort, införskaffa nytt garn för att göra något helt annat! Finns det någon medicin för detta? Nu var jag bara tvungen att göra en liten sak som jag tror kan komma till användning under årets kalla månader - en poncho! Jag hittade ett mönster på nätet som föll mig i smaken, stickat i kraftigt garn med pudelkanter. Den får bli mitt kommande projekt.
Pippikofta med luva och foder



1 kommentar:

Stina sa...

Jättefin kofta!!