tisdag 30 oktober 2012

Oktobers sista symöte

Vi här nere i Skåne har haft en fantastisk höstdag med strålande sol. Alla julkänslor som infann sig i lördags, när jag kom upp och såg att det snöat utanför fönstret, dom är helt borta nu. Men även om vi haft en härlig dag, så krävde denna symötesdag ändå en tänd brasa i spisen, i alla fall för stämningens skull. Så här sitter jag nu, med en tänd brasa, tända ljus och en kopp Friggs Nyponte, och min stickning - kan det bli bättre? Det är ju ett tag sedan jag hade ett "riktigt" symöte. De sista tisdagarna har gått åt till annat, men nu ska det förhoppningsvis ha rättat till sig.

Jag började ju på en poncho när pippikoftan var färdig. Den går väldigt fort att sticka för garnet är tjockt, men typiska Jag har räknat fel på garnet! Så nu sitter jag fast, och väntar på att min garnbeställning skall dimpa ner i brevlådan - alltid är det något som ska hända! Därför var det bara att ta upp första bästa ofärdiga sak ur min korg, vilket blev min linhalsduk i brokadmönster, den får jag pilla på tills jag kan fortsätta på ponchon.

1 kommentar:

Trixiyo sa...

Ja vet hur de är när man är som mest taggad å sugen på å sticka så tar garnet slut. Ska bli kul å se den klar sen :)