tisdag 5 mars 2013

Stickarens stora mönsterbok

Jag trodde jag skulle vara färdig med lilla "A:s" Onepiece till detta symötet, tyvärr så blev det inte så.
Jag har kragen och knapparna kvar att fixa, och det skall absolut vara klart för uppvisning till nästa möte, om jag nu inte lyckas schabbla till det igen!

Jag kan istället visa en bok som jag köpt - Stickarens stora mönsterbok! En tjock inbunden bok som jag tänkte använda som en idéspruta. En fantastisk bok som verkligen inbjuder till olika former av stickning.

Här finns 300 olika stickmönster - allt från gamla till nya mönster och lätta som svåra beskrivningar. Här hittar man flätor i olika former, hålmönster, och en massa andra roliga mönster. Boken är upplagd så att varje mönster har en beskrivning eller ett diagram, och visas i en tydlig färgbild.

Varje kapitel inleds med ett basmönster för nybörjare och avslutas med mer avancerade tekniker för de som är lite mer kunniga i ämnet. Jag räknar mig till dom som ligger lite mitt emellan.

Boken är skriven av Lesley Stanfield och Melody Griffithts och kostar idag runt 190:-. För er som inte vill köpa kan säkert låna den på biblioteket.



  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 207
  • Ordalagets bokförlag
  • ISBN: 9789174690385


  • http://www.bokus.com/bok/9789174690385/stickarens-stora-monsterbok-en-inspirerande-handbok-med-300-monster-man-verkligen-behover-kunna/




    2 kommentarer:

    myrica sa...

    Den skulle man nog skaffat sig.

    Annika sa...

    Ja, den önskade jag mig i julklapp utan att få den. Om jag inte köper den själv innan det kommer den nog med på födelsedagsönskelistan också.