onsdag 20 mars 2013

Organiserat kaos

Det råder totalt kaos i mitt arbetsrum tycker min make. Jag vill snarare kalla det ett organiserat kaos!
Där ligger garner och tyger som "skall bli något" inom det närmsta, men alla som handarbetar VET att det tar tid att skapa. Ta bara killar som Leonardo DaVinci och Michelangelo - de skapade väl inte sina alster på en dag! Nu vet jag att min make inte vill klassa mig som en ny DaVinci, inte jag heller för den delen, men enligt honom så hade nog konstnären mer pejl på sina grejor än vad jag har på mina. Jag kan hålla med honom om att jag har "lite" oordning på mina stickor, men det är allt, och det är något som det skall bli ändring på inom kort.

Jag ligger i planeringsstadiet på att göra en Stickväska. Jag har sett sådana lite överallt men de är för små tycker jag - för små och för dyra! Just nu går jag och funderar på hur stor den skall vara, och hur många fack jag skall ha. Facken är ju viktigast för det är ju i dom jag skall få ordning på mina stickor.

- Men garnet då, undrar min make. Jo, garnet har jag också planer för, men jag har inte klart för mig vad det skall bli ännu.

Här om dagen kom min make med en fullkomligt urkorkad idé!! Först trodde jag att han drev med mig, men jag insåg ganska snart att han menade allvar. Han tyckte att jag skulle samla ihop mina garner och skänka bort dem!!! Lika smart som att jag skulle samla ihop alla hans verktyg och skänka bort dom!!!

Åter igen så vill jag poängtera - det tar tid att skapa!


Inga kommentarer: