tisdag 26 februari 2013

- Dra upp, börja om och göra rätt....

Idag håller jag symöte i ett underbart soligt Skåneland. Tänk så muntert allting blir bara solen tittar fram en aning. Man känner sig så glad och inspirerad och människor man möter är - eller i alla fall inbillar jag mig detta - mycket trevligare och gladare.

Muntert och glatt är dock mer än vad man kan säga om mitt stickande just nu. Allting flöt på så fint tills jag upptäckte ett litet jäkla fel i början på ena armhålan! Alltså innan jag började att sticka på det "stora" mönstret. Jag funderade fram och tillbaka på om jag skulle skita i det och fortsätta sticka som om inget hade hänt - eller om jag skulle dra upp, börja om och göra rätt...?

Pedant som jag är i mitt arbete så drog jag upp jäkelskapet! Jag var tvungen - annars hade jag gått och retat sönder mig på detta i all evighet. Så nu, efter uppdragning och ihopnystande så har jag åter börjat sticka på det "stora" mönstret - igen!

Inga kommentarer: