tisdag 2 december 2014

Andra december, symöte och träd som knoppas.....

Idag är det den 2 december, alltså 22 dagar till julafton och här nere i Skåne så har växtligheten fått frispel. I lokaltidningen och på webben presenteras bilder på blommande träd och knoppande buskar. Men dessa stackars träd och buskar kommer snart att få en påminnelse om att de är alldeles för tidigt ute, för idag har det verkligen varit ruggigt kallt.

I detta ruggiga kalla så har jag hållit mitt lilla symöte i soffan. Jag jobbar fortfarande på Onepiecen till min älskade lilla Vilgot - faster kärlek! Den har hamnat lite på efterkälken, eftersom jag fick en beställning på ett förkläde till en tjej som heter Elvira. Hennes mamma gillade mitt "Old Fashion-förkläde" och ville ge ett sådant till sin dotter som älskar att hålla på i köket - och sådant måste bara uppmuntras! Förklädet är nu på väg med posten och jag hoppas att det skall vara till belåtenhet, både för Elvira och hennes mamma.

Vad de andra symötesdeltagarna hittat på ser du här Husmorsskolan!


Inga kommentarer: