tisdag 24 april 2012

Treo, kaffe och Smålandskringlor och lite ticks på det....

Treo, kaffe och Smålandskringlor det var min "Syföreningsfika" idag. Trots att solen skiner och visar sig från sin bästa sida så valde jag att krypa upp i soffan med Tinni och Majsan och en varm filt.

Lite för "mycket" på jobbet, resulterade i huvudvärk, och eftersom värmen ännu inte riktigt vill ge sig till känna, så valde jag att stanna inomhus. Men det blev bra ändå, med lite nybryggt kaffe och en godbit från gårdagens bakning. Jag var ju lite huslig och duktig igår när jag kom hem från jobbet - två satser Smålandskringlor och en omgång av "gammeldags" syltstänger fixade jag till, innan jag satte mig ner framför TV:n.

Men idag så var det ju dax för Syföreningsmöte, så i soffan fortsatte jag att sticka lite på en halsduk som jag började på i helgen. Ja, ni hörde rätt - HALSDUK! Här går vi mot sommar och Lilla Mamman stickar halsdukar....!! Men för en gångs skull, tänkte jag vara ute i god tid med de hemmafixade julklapparna. Någon kommer att få en brokadstickad halsduk i ljungfärgat lingarn. Tomtemor har dock inte bestämt sig för vem som skall få den ännu, det blir en överraskning.

Om någon undrar vad som hände med sockorna jag höll på med, så blir de "snart" färdiga. Återigen så har jag lyckats börja på något nytt, innan jag slutfört det andra som jag höll på med. Det måste vara en form av ticks jag lider av.

1 kommentar:

Hanna sa...

Smålandskringlor! Som vi har letat! Har du recept på varianten som är kokt innan på något vis? Eller hur är dina gjorda? Skulle väldigt gärna ta del av det!
Hälsningar Hanna