onsdag 11 april 2012

Spunk....?

Idag är det en riktigt grå, ruggig och regnig dag. Sådana här dagar vill man bara stanna kvar i sängen och dra täcket över sig och somna om. Men ack nej! Jobbet kallar, och man masar sig sakta upp, under tysta protester som ingen hör. Trött och yrvaken vinglar man ut i badrummet och hoppar nästan till av rädsla när man ser sig själv i spegeln! Detta trots att jag inte gått och lagt mig med fuktigt och flätat hår. GÖR ALDRIG DET! Den morgonen som jag vaknade efter ett sådant tilltag, såg jag ut som om jag stoppat fingrarna i elkontakten! Och tro inte att det blev bättre trots att jag tvättade om håret! Nä, det envisa krullet fanns kvar....fråga mig inte hur.



Idag skall jag trotsa regnet och ge mig ut en snabb runda på stan, närmare bestämt till apoteket. Min lilla Tinni-tax har fått "Prickor"...små röda, envist kliande prickar på sin mage. Detta fenomen dyker upp varje vår så fort solen varit framme, och håller sedan i sig under hela sommaren. Vi har nog gjort alla tänkbara allergitester på henne, men inget vill ge något resultat. Därför så får vi försöka klara oss med klådstillande medel tillsvidare.

Kanske är det "Spunk" som Tinni fått...? Pippi Långstrump försökte ju bena ut vad "Spunk" var, men jag vet inte om hon lyckades lösa gåtan. Men jag tycker att Spunk är en bra benämning på hennes prickar, och så får de heta tills vi vet vad det kan vara för något!

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Ungefär sådär ser jag ut...jag har rakt hår rakt upp och inget krullidutt....hmmmm min färg kanske inte är grön precis
;-))