fredag 19 juli 2013

Jordgubb & rabarbermarmelad

Denna förmiddag har jag ägnat mig åt att koka lite marmelad. Kanske inte så nyttigt men fantastiskt gott! Och vilken doft som sprider sig i huset....

Endast en liten burk
ger jag bort i år!
Jag valde att koka "Gammeldags sommarmarmelad" som är en jordgubb- och rabarbermarmelad efter ett recept från en av Therésia Erneborgs böcker -Sött från förr. Ni som inte vet vem hon är - kika gärna in på hennes blog "Söta Saker".

Sylt och marmeladtratt -
en riktigt bra kökspryl.
Här vill jag också slå ett slag för min "marmelad och sylttratt" - en fantastiskt bra kökspryl. Den som har en ohjälplig förmåga att kladda ner både burkar och köksbänkar kommer att upptäcka hur bra denna pryl är.

Den är stadig och har ett lagom stort hål för både jordgubbar, hallon, gurkor och annat som man vill ha ner i burkar.

Jag köpte min hos "Bagaren och Kocken" men den finns säkert att hitta på fler ställen.





Inga kommentarer: