fredag 28 juni 2013

På vandring i trädgården

Eftersom jag ännu inte orkar göra något trädgårdsarbete, så får jag nöja mig med att gå runt och titta på allt som borde behöva göras. Jag har förmånen att få äga två trädgårdar, en hemma vid bostaden och den andra ute vid sommarstugan, och det är här jag har strosat runt idag.

I höstas så planterade vi fläder, hösthallon och blåbär här ute och till vår glädje så verkar alla plantorna ha överlevt vintern.

Flädern har fått några späda vackra blomställningar. Nu väntar jag bara på att de skall växa till sig, kanske kan jag redan nästa sommar skörda lagom med klasar så det räcker till lite Fläderblomssaft.

Även mina hösthallon har visat att de kommer att ge några bär till hösten, om än inte så många. Jag ser verkligen fram emot att få smaka dem.

Blåbärsbuskarna har ännu inte visat några tendenser till att ge några bär, men de kanske kommer.... den som väntar på något gott....










Inga kommentarer: