tisdag 25 juni 2013

Symöte och en ny sjal

En blivande sjal i rosa lingarn
Idag håller jag symöte ute i min sommarstuga på Västkusten. Vädret har inte varit så somrigt precis. Det har varit lite mulet och lite blåsigt, men hyfsat varmt.

Efter att jag stickat färdigt sjalen förra veckan, så har jag börjat sticka på en ny likadan, fast i rosa lingarn. Den skall jag ge till mig själv har jag tänkt.

Sjalen som jag gjort färdig gav jag bort till min svägerska "J" som blev jätteglad.

Det känns så skönt att ge bort något som man knåpat ihop, och få se uppriktig glädje hos mottagaren.

Som pricken över I:et så pillade jag ihop en liten brosch som fick följa med i paketet.  
 
Det blev ett litet annorlunda pyssel, för jag brukar inte hålla på med pärlor för jag tycker det är för "pilligt", och så brukar det sluta med att jag har superlim och pärlor precis överallt. Jag bestämde mig för att ge det en ny chans, både broschplattor och pärlor hade jag liggandes i en låda.

Det blev två broscher - en till "J" och en till mig själv. Alltid något att "knäppa" ihop sin sjal med.


En snabbt ihop pillad brosch!
 
             Vad symötets andra medlemmar hittat på ser du här




 


1 kommentar:

AnNie sa...

Hej
Har läst din blogg lite " baklänges" och önskar dig fortsatt god bättring från din hemska förkylnings fortsättning.
Väldigt söt sjal du stickar och pilligt pärlbroschen var urgullig. Varma sommarhälsningar Anita