onsdag 12 september 2012

Vågar man säga - ÄNTLIGEN HÖST??

Hösten är enligt mig, en månad som är underskattad. Visserligen så är det sorgligt att våra härliga varma och ljusa dagar börjar ta slut, men med hösten så kan man få "ko-konga" sig, lite hur man vill och det gillar jag. Hösten har faktiskt sin charm, precis som våren, sommaren och vintern. Dagarna blir kortare, och det blir mörkare och mörkare för varje dag. Äntligen så syns ljusen när man tänder dom, och det är en lycka i sig.

Lite halvfrusen så kan man sno filten runt sig, när man kurar sig till rätta i soffan. Det märks på hundarna också att det börjar bli höst. Dom vill också ligga under filten, och gärna så tätt intill kroppen de kan komma. Med hösten kommer också förberedelsen inför julen. Ganska tidigt så påminns vi om att köpa jultidningar. Eller så dimper det ner något prenumerationserbjudande från någon veckotidning, om deras specialnummer om just julen. Och varje gång så blir jag lika sugen på att köpa, fast jag vet att det står nästan samma sak i dom varje år.

- Jag vet hur man kokar och fixar till skinkan, och hur man gör det vanliga julgodiset! Hur man spraymålar kottar!! Snälla kan ni inte skriva om något som jag inte vet?? Ni kan väl "suprisa" mig??

I år så har jag bestämt mig för att INTE köpa någon specialtidning om julen, vi får väl se hur länge jag kan hålla de löftet....

Inga kommentarer: