onsdag 12 september 2012

Syföreningsmöte med en arbetande VVS-installatör

Tisdag = syföreningsmöte, men det vet väl alla vid det här laget. Jag sitter uppkurad i soffan lite försynt, för ute i hallen sliter VVS-installatören med det nya elementet som skall upp. Jag tycker nästan lite synd om honom. Han skulle säkert uppskatta om han fick en inbjudan till mitt syföreningsmöte som pågår i all hemlighet. Men han har ju sitt schema att följa, och jag tror inte hans arbetsgivare skulle gilla en eventuell inbjudan.

Ute regnar det för fullt, och åskan är nog inte allt för långt borta. Det är så kvavt att man nästan har svårt att andas. Det kommer nog att sluta med en stor urladdning, men det behövs faktiskt här hos mig, trots allt regnande i sommar. Mina nyplanterade hallon - och björnbärsbuskar och de nya fläderträden behöver ju en hel del vatten så här i början. Jag hoppas verkligen att de skall ta sig, för det är så otroligt gott att ha när den säsongen kommer, och jag längtar redan.


Vad har jag då att bjuda på denna syföreningsdag? Jo, jag stickar vidare på Isabelles Pippi Långstrump-tröja, som egentligen blir en kofta! Den går ganska fort att göra, för det är lite grövre garn, och i och med det - grövre stickor. Jag har gjort ett halvt bakstycke och är snart gjort färdigt framstyckena. Vi får väl se hur långt jag hinner tills nästa möte.

Inga kommentarer: