söndag 11 mars 2012

Inte en krona, men våren dök i alla fall upp....

Äntligen är våren här! Äntligen säger jag. I normala fall brukar jag inte lägga någon energi på att gnälla över vädret, eftersom det inte hjälper oavsett vad man gör eller säger. Men i år så har jag gnällt! Jag är sååå trött på snö och kyla, även om det kan vara otroligt vackert när solen skiner och snön gnistrar. Nu vill jag bara hänga undan vinterkappan och packa undan alla vantar och vinterskor, och sätta mig med en kopp kaffe och njuta av solen och värmen den ger.

Idag har vi haft lite utomhusfix hemma. Vi - eller snarare min man och min dotter Jenny, har haft utomhusfix. De har tuktat fruktträden, slängt bort granriset som legat i rabatterna och tömt blomlådorna på ljung och gammal jord. Jag var med lite i början och frisserade lite på äppelsträdet och planterade lite påskliljor i krukor, sedan övergick mina sysslor till lite brödbak och fix av fika.

Efter utomhus och inomhusfixet så begav vi oss till ishallen och tittade på vår son Johan när han spelade match. Tyvärr så blev det förlust, men Johan gjorde en kanonmatch så all credit till honom.

Någon som där emot INTE skall ha någon credit är Svenska Spel! Jag och Frida skulle ju bli miljonärer igår, men något slog fel - 9 rätt och inte en krona! Undrar om de har någon reklamationsavdelning på Svenska Spel som man kan vända sig till? Kanske har vi bättre tur nästa vecka....

Inga kommentarer: