lördag 10 mars 2012

Blivande miljonärer...?

Idag har jag haft besök av min dotter Frida. Med sig hade hon en syndigt god tårta från ett av stadens konditorier. Efter att vi fikat så stred vi till verket - tippa Stryktips! Varken jag eller Frida är några storspelare, på sin höjd några Trisslotter då och då, och en och annan Lottorad. Frida har förstås en svaghet för Bilbingo, vilket vi i hennes omgivning märker av så fort Bilbingo-säsongen startar upp i våra trakter.

Nu är inte Bilbingo min grej, jag har liksom lite svårt för hysterin runt omkring. Frida berättade om en gång när hon av misstag råkade starta sin bil, och ut for en halvgalen pensionär och skällde ut henne efter notor. Vilket ledde till att en annan pensionär for ut, och började skälla på den första pensionären, allt medan Frida och hennes kompis satt kvar i sin bil och tittade förvånat.

Nä, Bilbingo är inget för mig, men kanske Stryktipset kan vara det? I alla fall så har jag och Frida beslutat oss för att ta steget - NU SKA VI BLI MILJONÄRER.

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Mönstret har vi hittat hos Dödergök.
http://dodergok.blogspot.com/2012/01/strumpor-i-avbruten-moss-stickning.html

Då kanske jag kan passa på att fråga var du har hittat mönstret till den finfina axelvärmaren (Fridas), eller är det eget?
Sarah

Susanne sa...

Jag köpte mönstret på axelvärmaren i en Pandurobutik det kostade 50.-
Det fanns i ett häfte "Schachenmayr nomotta no 106 PG III. Silenzio".
Axelvärmaren har artikelnr: 6533.
Mvh
Susanne