onsdag 25 september 2013

En socka färdig!

Jag har gjort en socka färdig, men det går väldigt sakta framåt, av två anledningar -
den ena beror på att jag just nu är inne i en period av rejäl trötthet. Jag vet att detta är sviterna efter min hjärnhinneinflammation så det är bara att gilla läget och vila. Den andra anledningen är att jag stickar sockorna i akrylgarn! Jag avskyr akrylgarn! Ja, jag avskyr egentligen alla icke naturliga material. Men varför stickar jag då i akrylgarn....?

Jo, vid ett besök på Rusta förra hösten så hade de garner till riktiga bottenpriser, och jag vet inte vad jag tänkte med just då, men jag köpte ju på mig några nystan så klart. Nu har de legat länge och retat mig så därför stickar jag med detta garn. Men det lär nog bara bli ETT par sockar om jag känner mig själv rätt.

Som ni ser har jag stickat själva fotdelen i tvåändstickning och skaftet i vanlig resårstickning. Jag gillar när man kan blanda olika sticktekniker.




Inga kommentarer: