tisdag 11 december 2012

Citronsaft

Idag är det symöte med ett vitt landskap utanför dörrarna. Hela Skåne ligger vitt, och det är så otroligt vackert ute. Nu hoppas man innerligt att snön skall få ligga kvar, i alla fall över julhelgen. Det hör liksom till att det skall vara lite snö ute när det är jul.

Tisdag innebär även symötesdag, och idag kan jag visa upp en färdigstickad  Onepiece. Nu när den är färdig så inser jag HUR mycket förstor den kommer att vara!. Tack och lov så krymper Isabelle inte, men det tar nog ändå ett tag innan den passar riktigt. Men oavsett vad, så skall den packas in i något fint julpapper och läggas bland de andra julklapparna, så Tomten hittar dom när han kommer.  

Jag har också börjat förbereda mina "hemmakokta" julklappar, som jag skall fördela i vars en låda till utvalda mottagare.
Igår gjorde jag färdigt citronsaften, eller "Citronlemonad" som den egentligen heter.
Receptet kommer från min farmor och har några år på nacken.
Det är en otroligt god och lättgjord dryck, som är C-vitaminrik och mycket hållbar. Den passar lika bra vintertid som en extra vitaminkick, som den gör på sommaren, då den blir en riktigt törstsläckare med lite is till. Jag rekomenderar Er varmt till att prova.
 

1 kommentar:

Fia sa...

Fin one piece. Bättre med för stort än för litet.