torsdag 12 juli 2012

Sommaren är kort, det mesta regnar bort....

Regn, regn och åter regn. Ja, så ser många semesterfirares dagar ut. Även jag hör till kategorien semesterfirare, men som väl är så deppar jag inte ihop totalt. Jag har ju som sagt massor av grejor som bara måste slutföras, och då passar regniga dagar utmärkt.

Jag har faktiskt slutfört ett projekt - Isabelles sommarhatt. Jag var lite orolig för att den inte skulle passa, men det gjorde den. Nu återstår att göra färdigt den matchande koftan, där har jag lite pill kvar. Det skall virkas lodräta linjer, stickas halskant och framkanter. Därefter skall koftan monteras och sedan skall knapparna sys i. Jag trodde det skulle gå fort, men det tar faktiskt lite tid med de virkade linjerna, men jag börjar närma mig slutet.



Inga kommentarer: