tisdag 14 februari 2012

En Alla Hjärtans Syföreningsdag!

Idag har vi haft nytt syföreningsmöte, jag och alla mina cyber-syförenings-kollegor. Runt om i landet har det pysslats och knåpats, för att vi sedan skall dela med oss av våra alster på syföreningens hemsida.



Jag har färdigställt babykoftan jag stickat till Isabelle. Den har nu fått knappar och en liten blomma som lite extra piff. Jag har även lyckats pilla ihop en liten matchande mössa, eller hätta kanske man snarare skall kalla det. Det skall bli kul att se om det passar, barn har ju en tendens att växa som ogräs.


Sedan har jag börjat på en axelväramare till min dotter Frida. Det känns lite konstigt att gå från stickor nummer tre till nummer åtta! Men man vänjer sig snabbt. Jag har ju inte varit en fanatisk stickare, måste jag ärligt erkänna, så detta med att sticka flätstickning var ju relativt nytt för mig. Efter att börjat om på axelvärmaren 5 gånger så var jag nära att ge upp. Vilket krångligt mönster!! Men efter många pustanden och stönanden,  så har jag faktiskt börjat få ihop det - verkar det som.. Det stickade arbetet ser i alla fall ut som på bilden, ännu så länge. Men vi får väl se var det slutar!

Ja, detta var en liten kort resumé om vad jag hittat på under mitt syföreiningsmöte, denna kalla gråa februaridag som tillika är Alla Hjärtans Dag - Kram till Er alla!

Inga kommentarer: