lördag 21 november 2015

Nybliven mormor till lilla Molly

Nu har jag inte gjort något inlägg sedan september, kanske dags att göra det nu! Ibland måste man bara få ta ett steg tillbaka och andas, och i mitt fall njuta. Jag har nämligen blivit mormor till världens mest underbaraste lilla Molly. Jag kan redan nu erkänna att hon kommer att bli duktigt curlad och bortskämd av sina morföräldrar, och jag antar att det samma kommer att ske av hennes föräldrar.

Man har ju hört från alla håll och kanter, att bli mormor är det bästa som finns. Jo, kanske det, har man ju tänkt, men kan det verkligen slå att själv bli mamma? Och JA, det kan det! Att bli mormor, och farmor antar jag, är verkligen speciellt. Från ena dagen till en annan så har man plötsligt en ny liten människa att älska, och det utan att man är helt slutkörd och värkbruten efter en förlossning. Som mormor får man alla de godbitar som man ibland kan missa som nybliven mamma.

Det är inte bara mormor och morfar som fått något nytt att älska, även Tinni och Majsan är lyckliga. Majsan är den som mest ligger och vaktar, och när Molly är ledsen så måste hon fram och kolla vad det är som är fel. Tinni springer fram och tillbaka och hämtar leksaker, i hopp om att hennes nya kompis skall förstå att hon vill leka. Ja, kort och gott så kan man säga att vi är väldigt lyckligt lottade i vår familj.
Okey, inte leka - då kelar vi istället.

Inga kommentarer: