torsdag 26 mars 2015

Adopt a Bee 2015

Bild från Adopt a Bee:s hemsida
Även detta år så drar jag mitt strå till stacken....eller ska jag säga "till kupan..."?! Medlemsavgiften för 2015 på Adopt a Bee är betald och det känns riktigt bra.

Tydligen så har de små gynnarna redan börjat att röra på sig så smått, och om det kan man läsa inne på hemsidan. Ännu så är de inte frisläppta, utan surrar rundor inne i sina små lådor.

I år tänker jag faktiskt sno ihop några biholkar och sätta lite här och var i trädgården. Tyvärr så är våra små bin hotade, och det kan få ganska allvarliga följder, därför så tänker jag göra vad jag kan.

Jag hittade en enkel anordning inne på Fältbiologernas hemsida. Man behöver bara några bambupinnar, snöre och en såg.

http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/bygg-en-biholk
Bild hämtad från Fältbiologernas hemsida.

Inga kommentarer: