onsdag 1 december 2021

Man måste tänka på sig själv lite.....

Ja, man måste verkligen tänka på sig själv lite, och visa sitt "jag" lite uppskattning emellanåt, så jag har gett mig själv en förtidig julklapp - en sprillans ny symaskin! Jag valde en Husqvarna Opal 690Q, det fick bli den eftersom 670 var slut i butiken. 

Jag hade en datoriserad Husqvarna Emerald tidigare, men så gick moderkortet sönder och det gick inte att få tag i ett nytt. Killen som jag pratade med övertalade mig att köpa en basic symaskin, en mekanisk, så slapp jag framtida tekniska problem. 

Eftersom jag var i skriande behov av en symaskin så slog jag till på en sådan - men vilken total inköpsflopp jag gjort! När jag packat upp den nya basicmaskinen och började sy så insåg jag VAD jag valt bort - ALLA finesser med nålinställningar, sömmar etc. 

Jag genomled cirka 14 dagar, sedan gick det inte längre. Eftersom jag köpt min andra maskin på nätet och haft mina tidigare symaskinskontakter där, så valde jag istället att köra ner till den lokala sybehörsaffären i stan, och där fanns den - MIN maskin!

Efter en snabbkurs i de nya inställningar, som jag inte haft tidigare så åkte vi hem och tro mig, den har blivit väl använd och kommer att fortsätta att bli.
Husqvarna Opal690Q

Inga kommentarer: