torsdag 28 januari 2021

 Det blev ett långt uppehåll från mitt sista inlägg fram tills idag, ganska så precis 2 år. Men tiden har gått fort och inte nog med att dagarna har sprungit förbi, hela livet har förändrats. 

Vi fick ett bryskt uppvaknande när vi insåg att vi stod inför en ny pandemi för lite mer än 1 år sedan. Ett virus, som för oss var helt okänt, hade börjat skörda sina offer världen över. Så länge som smittan befann sig på ett säkert avstånd från oss, så gick vi på i livet som vi brukade. När det sedan konstaterades att COVID-19 hade kommit även till oss, så blev det plötsligt allvar. 

COVID-19 har inneburit många förändringar för oss alla. Orden social distansering, R-tal och plana ut kurva blev plötsligt något vi alla fick lära oss innebörden av.

I min sociala distansering och självkarantän, så har jag fokuserat på handarbete. Stickningen som ligger mig varmt om hjärtat, skänker lugn och skingrar de mörka orostankarna. Jag önskar att alla kan få hitta något som ger dem samma glädje i livet, som mina garnbollar ger mig.






Inga kommentarer: